Seniorträning är speciellt anpassad för den äldre målgruppen.

 

Det är viktigt att träna både styrka och kondition när du är äldre för att bibehålla och förbättra kroppens funktioner.

 

Passet börjar med pilates övningar där du tränar upp stabilitet, styrka och rörlighet i hela kroppen men med fokus på bålen. 

Vi lägger också till styrka för ben, rygg, axlar, ofta i form av av cirkelträning. I passet får du också träna upp din kondition, balans och koordination. 

Seniorträningen passar både nybörjare och för dig som har tränat tidigare.

Det är aldrig försent att börja träna. Träningen är den bästa medicinen som ger bättre förutsättningar för ett långt och hälsosamt liv.

Seniorträning

  • Ökad självkännedom och kroppsmedvetenhet

  • Ökat välbefinnande

  • God fysisk och mental hälsa

  • Ökad muskelstyrka

  • Ökad balans och rörlighet

  • Förbättrad kondition

  • Ökad koordination

Kurser HT 2020 Start vecka 35

Liljeholmskajen:

Tisdagar kl 10.00-11.00

Senioryoga fokus rörlighet och balans

Torsdagar kl 10.30-11.30

Seniorpilates fokus styrka och kondition

Intresseanmälan görs till info@strongbodyandmind.se