Äldre kvinna på gym

Seniorträning är speciellt anpassad för vår äldre målgrupp och för dig som har möjlighet att träna på dagtid.

 

Det är viktigt att träna både styrka och kondition när du är äldre för att bibehålla och förbättra kroppens funktioner.

 

Passet börjar med pilates övningar där du tränar upp stabilitet, styrka och rörlighet i hela kroppen men med fokus på bålen. 

Vi lägger också till styrka för ben, rygg, axlar, ofta i form av av cirkelträning. I passet får du också träna upp din kondition, balans och koordination. 

Seniorträningen passar både nybörjare och för dig som har tränat tidigare.

Det är aldrig försent att börja träna. Träningen är den bästa medicinen som ger bättre förutsättningar för ett långt och hälsosamt liv.

Seniorträning

  • Ökad självkännedom och kroppsmedvetenhet

  • Ökat välbefinnande

  • God fysisk och mental hälsa

  • Ökad muskelstyrka

  • Ökad balans och rörlighet

  • Förbättrad kondition

  • Ökad koordination

Kurser HT 2022 Start vecka 35

Liljeholmskajen:

Seniorstyrka måndagar kl 11.00-12.00 

Senioryoga onsdagar kl 10.00-11.00

Intresseanmälan görs till info@strongbodyandmind.se